2016. február 26., péntek

Fekete-fehér-narancs mokume gane I.




5 megjegyzés:

Mézesmama írta...

Nagyon régen láttam Tőled már valamit...gyönyörűségesek a gyurma munkáid! Én is próbálkoztam alkoholos tintával( külföldről) de egyik sem repedt ilyen szépen! Van valami titka?
Gratulálok,mind csodálatos lett!

Sue N. írta...

Szia Mézesmama! :)

Nagyon örülök, hogy tetszenek! :) Igen... volt egy jópár év kihagyásom... :)
A trükk csak annyi, hogy a tinta nem közvetlenül a gyurmára kerül, hanem a gyurmára először jön egy ezüstfólia réteg, arra megy a tinta, és igazából az ezüstfólia reped szépen - és viszi magával a tintát.
Közvetlenül gyurmán még nem próbáltam repeszteni... Ami biztos, hogy alkoholos tinta ide vagy oda, nem szárad meg azonnal. Én azért hagytam egy órácskát száradni, mielőtt tovább dolgoztam volna vele.

Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy Te hogyan csinálsz/csináltál olyan szép szabályos, és foglalathoz pont méret cabochonokat? Illetve Te políroztad vagy lakkoztad őket?

Ja, és nagyon tetszik az a megoldás, ahogy a kék "maradék gyurmás" medálnál a fém gyűrűket használtad betétnek a bőrszíj és a lógók rögzítéséhez!!! Megengeded, hogy ezt én is átvegyem? (Valahol elásva van egy halom ilyen fém gyűrűm, és mivel a pandora gyöngy gyártás valahogy nem megy nekem, ezért fogalmam sem volt, hogy hogyan hasznosíthatnám őket... de ez zseniális! :) )

További szép estét!
Zsu

Mézesmama írta...

Szia Zsuzsikám!
Háát én is úgy csináltam, hogy fóliát is tettem alá...de nekem nem repedt meg ilyen szépen.Volt amikor 24 órát is vártam, de még akkor is ragadt. Olyat is olvastam, hogy embossing porral is be lehet még szórni..és akkor még szebbek a repedések...egyszer majd kipróbálom azt is!
A kabikat sablonnal csináltam...egy barátnőm készítette nekem szilikonból.Nem políroztam, csak csiszoltam,....több féle nagyobb és kisebb szemcséjű csiszolóvászonnal.(Papír alapú, nem vászon)400-600-1200-as...ebben a sorrendben.Fimó vízbázisú lakkot használok mindig...nekem az vált be.
Azt a kis fém gyűrűket a Gyöngyéletben vettem régen...kimondottan erre való...de még csak annál az egynél használtam...hi.hi.hi...viszont az csak ilyen kis vékonyka medálhoz jó, mert kicsi!Bátran próbáld ki!Pusszantyú!

Sue N. írta...

Szia Mézesmama! :)

Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Kipróbálom!
(A FIMO vízbázisú lakkot próbáltam anno, de valahogy nem volt az igazi... Lehet azért, mert nem volt előtte elég tökéletes a felület... Na, majd teszek egy újabb kísérletet! :) A saját kis pemszlijével viszed fel, vagy külön, valami jobb ecsettel?)

Viszont milyen típusú alkoholos tintád van? Én a Pentart Media Ink tintát használom (kb. ez az, amit itthon be lehet szerezni), de ez elég híg, és így majdnem olyan gyorsan szárad, mintha fóliaíró tollal rajzolnék... Egy rétegben már pár perc után sem ragad, csak a biztonság kedvéért (meg mert néha elég sok rétegben viszem fel) hagyom tovább száradni... Biztos alkohol és nem shellac alapú tintád van? (Ez utóbbi jóval nehezebben szárad...)

Illetve milyen technikával viszed fel? Én a nagyobb mintáknál azt szoktam csinálni, hogy rácseppentem a fóliára, a közepét meg visszaitatom fültisztító pálcikával, illetve elkezdem fújni, hogy szép gyűrűk legyenek a peremén, illetve ne fusson nagyon szét a tinta, mert akkor azért elég halovány tud lenni. Az apró mintáknál meg eleve a fültisztító pálcikát itatom át tintával, és azzal csinálok apró cseppeket a fóliára, de itt is szoktam fújkálni, különben túl egyöntetű a "paca". Lehet amúgy, hogy azért is szárad gyorsan, mert sokat fújkálom... :D

Illetve a repesztéshez még annyi, hogy a gyurma alját be szoktad kenni kukoricakeményítővel? Csak mert sokkal szebben nyúlik és reped, ha az alja nem tud odatapadni semmihez...

Puszi!
Zsu

Mézesmama írta...

No az nem baj hogy gyorsan szárad...az enyém sajnos lassan...Pinata a márkája....egy barátnőmtől kaptam,szerintem az Ebay-en vette.Sajnos a színei nem a legszebbek..kék zöld sárga narancs piros és barna.Van benne egy fehér, ami sokkal sűrűbb...és egy átlátszó...az szerintem valami hígító, még nem jöttem rá.
Én csak csöpögtetem rá...aztán összefolyatom....nem vagyok olyan precíz, mint Te!...hi.hi.hi
A fimo vízbázisú lakknak nincs pemszlije...azt külön ecsettel viszem fel.Háát nem könnyű, néha csíkos lesz, de akkor gyorsan lemosom. Sőt még azt is szoktam csinálni, hogy lakkozás után újra beteszem a sütőbe és 10 percig sütöm...gyönyörű fényes lesz tőle.
Most nem gyurmázom...majd tavasszal előveszem újra!
Pusszantyú: mézesmama